zaterdag 20 juli 2013

Nail art: Fimo Canes

Nail art: Fimo Canes

In dit artikel geef ik meer informatie en uitleg over fimo canes.
Lees verder voor meer informatie:)

Fimo Canes:
Fimo canes zijn kleine staafjes gemaakt van fimo klei.
Je kunt ze voor allerlei dingen gebruiken en waar ik ze voor gebruik is voor op je nagels.
Je hebt dan allerlei verschillende figuurtjes en vormpjes. Je snijdt een heel dun plakje met een blade of een heel scherp mensje van een staafje af. En dat dunne plakje plak je dan op je nagel.

Mijn fimo canes: Ik heb zelf ook een tijdje geleden fimo canes gekocht op www.ebay.nl . Ik kon ze daar goedkoop krijgen. 100 staafjes voor ongeveer 5-6 euro. Ik heb allemaal verschillende soorten. Ik berg ze op in een kralendoosje wat ik bij de action had gekocht voor 1 euro. Ik heb de kraaltjes er uitgehaald en de fimo canes erin gedaan.
Mijn fimo canes:
 

Ik heb er in totaal 100. En allemaal verschillende. In het links bovenste vakje zitten mijn blades. Dit zijn kleine scherpe mesjes waarmee ik plakjes van de staafjes af snij. Ik heb er in totaal 10.














Dan gaan we verder met de andere vakjes. Het vakje onder de blades zitten de fimo canes.
In dit vakje zitten mijn fruit fimo's en daaronder mijn bloem fimo's.














Dan verder met de rechtste kant van het bakje.
In de rechtse bovenhoek zitten allemaal verschillende fimo's  + fruit fimo's die niet bij het andere vakje in paste. Daaronder zitten fimo's in de vorm van hartjes, smiley's, strikjes en nog een paar bloemetjes. In het onderste vakje zitten dieren fimo's.











 In de middelste vakjes zitten al gesneden plakjes. Het bovenste vakje zijn de mislukten (die bewaar ik altijd nog voor andere dingen). En het onderste zijn de goede gesneden plakjes. Het is best moeilijk om de plakjes heel dun te snijden. Je moet gewoon heel veel oefenen.


Het aanbrengen van de fimo canes:
Je begint altijd met het snijden van de fimo canes. Houd het staafje strak tussen twee vingers en probeer zo dun mogelijk plakje af te snijden. Hoe dunner hoe beter ze blijven zitten.
Als je de plakjes hebt gesneden kun je ze op je nagel plakken. Je kan ook eerst een basis kleurtje opdoen. Normaal doe ik dat wel maar om het beter te laten zien doe ik dat nu even niet. Maar als je dat doet laat de nagellak dan goed drogen! 
Je kan als lijm onder het plakje verschillende dingen gebruiken. Je kan nagellijm, nepnagellijm, top coat of base coat gebruiken. Ik gebruik altijd een iets oudere top coat die wat dikker is geworden. Zo glijdt het plakje niet van je nagel af. Ik gebruik hiervoor de Essence matt top coat.



Begin met een schone en vetvrije nagel. Breng er een druppel op de plek waar je het plakje wil aan.
Leg het plakje in de druppel en druk het aan je kan het ook met een dottingtool aandrukken. Dat is makkelijker.



Als het plakje goed vastzit dan kan je er nog een laagje topcoat overheen en dan is je nail art klaar!
 De nail art is erg leuk om te doen en het ziet er leuk uit. Je kan ook van alles combineren.

Dan was dit mijn artikel ik hoop dat jullie dit leuk vonden en bedankt voor het lezen.
Groetjes Britt x

De volgende keer = Stash Nagellak: Hema en action

Geen opmerkingen:

Een reactie posten